Modelele electrice sau autonome sunt excluse de catre Ferrari ca viitoare modele de automobile. Presedintele Ferrari, Sergio Marchionne, sustine ca pentru Ferrari este un concept aproape obscen datorita sunetului motorului pe care Ferrari il considera un element cheie, impreuna cu condusul.

Tendintele in conceperea noilor modele de automobile ale producatorilor se indreapta tot mai mult catre cele ecologice, acest lucru fiind evidentiat si de expozitia Motor Show Geneva din aceasta perioada, unde se gasesc numeroase modele sau concepte electrice ale producatorilor auto.  Porsche s-a conformat noului trend in materie de automobile, demarand procesul pentru dezvoltarea unui automobil ecologic.

Sergio Marchionne: Nu putem concepe aceste modele. Ferrari este despre condus.

Desi trendul se intreapta catre atribute ecologice, Ferrari nu doreste sa se alature, deoarece considera ca sunetul agresiv al motorului este o parte cruciala a experientei de condus, dupa cum explica Marchionne jurnalistilor de la Geneva. Asadar, Ferrari va ramane la conceperea si dezvoltarea de modele hibride de tip plug-in cu motoare electrice insotite de cele cu combustie interna.  Compania a produs in valoare de 1,4 milioane de dolari modelul LaFerari, hibrid de tip plug-in, dorind sa se axeze pe dezvoltarea acestui tip.

Acelasi lucru se aplica si pentru sistemele autonome tot mai avansate promovate in ultima perioada ce inspira producatorii traditionali, dar pe care Ferrari nu le va pune in aplicare datorita importantei  rolului condusului pentru sofer.

Presedintele Ferrari povesteste exprerienta condusului unei  masini Tesla electrica care nu dispune de combusie interna, fiind dezamagit de sunetul inexistent al motorului: “Am deschis radio-ul pentru a umple linistea”.