Deși nu au reușit să se ridice la înălțimea rivalilor de la Mercedes în Marele Premiu al Japoniei de la Suzuka, cei de la Ferrari au ținut să evidențieze faptul că monopostul Scuderiei a fost îmbunătățit semnificativ pe parcursul acestui sezon.

Maurizio Arrivabene, Team Principal Ferrari F1, a declarat pentru motorsport.com că echipa sa se concentrează pe părțile pozitive ale acestui sezon. Arrivabene susține că unele circuite nu pun în valoare monoposturile Căluțului Cabrat, iar Suzuka este unul dintre acestea. Pe de altă parte, circuite precum Monza (Italia) sau Marina Bay (Singapore) avantajează monopostul italienilor. Arrivabene a precizat că, pentru a înțelege progresul realizat de Ferrari în acest sezon, trebuie comparat rezultatul obținut la Marele Premiu al Marii Britanii din luna iulie cu cel de la Suzuka. “Dacă ne uităm la diferenţa dintre noi și Mercedes de la Silverstone şi la cea de aici (n.n. Marele Premiu al Japoniei), la Suzuka este mai mică, ceea ce înseamnă că am îmbunătăţit foarte mult monopostul”, a declarat Arrivabene. În iulie la Silverstone, Vettel ocupa locul 3, dar la peste 25 de secunde în spatele lui Hamilton, în vreme ce Raikkonen obținea doar un modest loc 8 și termina cursa la un tur în urma învingătorului. La Suzuka, Vettel a terminat pe locul trei, dar la 20 de secunde în spatele lui Hamilton, iar Kimi Raikkonen a obținut locul 4 la 33 de secunde de lider. Arrivabene este de părere că echipa sa este tot mai aproape de liderul Mercedes la capitolele viteză maximă și forță de apăsare la sol (deportanță)

Team Principalul Ferrari s-a declarat mândru de toată munca depusă de inginerii din echipa sa, dar mai ales de departamentul responsabil cu dezvoltarea propulsorului. De altfel, interesul Red Bull Racing pentru utilizarea unui motor furnizat de Ferrari pentru sezonul viitor reprezintă o recunoaștere indirectă a faptului că italienii dispun în prezent de unul dintre cele mai performante motoare din Formula 1 după Mercedes.

Arrivabene a recunoscut însă că șansele lui Vettel la titlu de campion mondial au scăzut după cursa din Japonia și că este nevoie de foarte mult noroc pentru ca germanul să mai poată câștiga titlul suprem în Formula 1.