La începutul lui 2015, Hyundai Motorsport a anunțat că lucrează intens la viitoarea generație a lui i20 WRC (mașina care va evolua în Campionatul Mondial de Raliuri FIA), pentru ca noul model să debuteze în cea de-a doua jumătate a sezonului actual.

Ulterior, oficialii Hyundai Motorsport au anunțat rectificarea unor probleme tehnice la actualul model odată cu raliul Poloniei și amânarea lansării noului model până în sezonul 2016. Astfel, noua generație a lui i20 WRC ar urma să-și facă debutul pe circuit la Raliul Monte-Carlo, prima etapă din calendarul competițional 2016. Oficialii echipei coreene au confirmat de asemenea că au renunțat la planurile de a utiliza o versiune în 3 uși a lui i20 pentru noua generație, mașina urmând să fie bazată pe configurația în 5 uși.

Michel Nandan, manager al echipei Hyundai Motorsport, a precizat că amânarea a fost provocată de o întârziere în programul de omologare a versiunii în 3 uși a modelului de serie i20. Nandan a precizat că, pentru a evita întârzieri suplimentare, echipa a decis să continue dezvoltarea noii generații i20 WRC pe baza platformei în 5 uși. Inițial, Hyundai plănuia să testeze noua generație i20 în ultimele etape din sezonul 2015 pentru a începe sezonul 2016 cu setările optime. Michel Nandan susține că revizuirea programului de lansare le oferă inginerilor și piloților timp suplimentar pentru a se asigura că noul model atinge nivelul optim de performanță. Nandan a dat asigurări că, în paralel cu dezvoltarea noului model, varianta actuală a modelului va fi îmbunătățită constant pentru a menține echipajele Hyundai în lupta pentru podium în toate etapele rămase din sezonul 2015.

La începutul lunii iulie, piloții Kevin Abbring și Seb Marshall au efectuat primele teste pe traseu de asfalt cu noua generație i20 WRC 2016  în Germania.