Shell Helix este unul dintre uleiurile de motor pe care inginerii le au in vedere atunci cand proiecteaza motoarele. Ne-am folosit de cunostintele noastre ample in domeniul uleiului de motor pentru a crea formula Shell Helix, de la tehnologia de baza a uleiului, pana la selectia si combinarea aditivilor. Asadar, indiferent de duritatea conditiilor de sofat, Shell Helix va curata si va proteja motorul tau.

Uleiurile minerale normale permit uneori particulelor de praf sa se stranga la un loc si sa formeze namol. Acest lucru poate impiedica lubrifierea corecta si poate conduce la defectarea motorului.

Agentii activi de curatare Shell Helix previn lipirea particulelor de murdarie si formarea namolului. De exemplu, Shell Helix Ultra este de 5 ori mai eficient in indepartarea reziduurilor din motoarele murdare in comparatie cu un ulei mineral obisnuit (API SG/CD).

Programul nostru special de amestecare a lubrifiantilor este menit sa asigure ca proprietatile de curatare si de protectie ale uleiului Shell Helix respecta cele mai inalte standarde din intreaga lume. Acest lucru inseamna ca soferii se pot baza pe performanta Shell Helix oriunde s-ar afla.

Teste de curatare activa

Am comandat teste ample pentru a demonstra puterea de curatare a uleiurilor Shell Helix, iar rezultatele i-au incantat pe cercetatorii nostri. Un program strict de testare al unui laborator independent a aratat faptul ca uleiurile Shell Helix inlatura rapid namolul din motor si continua sa curate componentele motorului si inlaturand riscurile, pana cand murdaria este eliminata in cadrul schimbului de ulei. Acest aspect este deosebit de important, deoarece astfel se previne depunerea murdariei dintr-un loc in altul in interiorul motorului.

Testele standard ale industriei masoara doar abilitatea unui ulei de a mentine motorul curat. Noi am vrut sa demonstram faptul ca uleiurile Shell Helix curata activ motorul prin indepartarea murdariei. Astfel, am colaborat cu South West Research Institute, Texas, USA, pentru a dezvolta propriul nostru test de curatare a motorului, unul mult mai dur decat cele specifice industriei.

Testul nostru foloseste la baza testul standard din industrie (Sequence VG), dar il modifica prin luarea in considerare a ciclurilor de schimbare a uleiului.

Un motor curat V8 a fost rulat o perioada indelungata, pana aprope de intervalul de schimb al uleiului, folosindu-se un ulei de motor mineral. Motorul a fost demontat la intervale regulate, pentru a permite oamenilor de stiinta sa inregistreze depunerile de namol de pe componente cheie ale acestuia, inclusiv capacul basculant si puntile supapelor. Atat se poate studia si prin intermediul unui test clasic.

Dupa aceasta perioada, cand motorul ar fi fost verificat si uleiul schimbat, uleiul mineral a fost scurs si inlocuit cu Shell Helix. Testul a fost continuat pentru o perioada de timp similara, motorul fiind demontat la intervale regulate pentru a fi masurata cantitatea de namol.

Testul a fost repetat pentru diferite niveluri de ulei, atat pentru Shell Helix, cat si pentru omologii sai. Rezultatele pentru Shell Helix HX5 sunt tipice: curatarea este imediata si procesul de curatare continua pana la finalul testului. Gradul de curatare al diferitelor componente ale motorului a fost inregistrat, iar aceeasi performanta a fost inregistrata si odata cu schimbarea uleiului cu Shell Helix. Acest lucru demonstreaza ca namolul inlaturat de Shell Helix nu este redepozitat, ci ramane in suspensie, devenind inofensiv pana la inlaturarea definitiva in cadrul schimbului de ulei.

De asemenea, beneficiem de tehnologii de top de testare a motorului si a vehicolului, incluzand 25 standuri pentru transporturi, 40 paturi de testare cu control al temperaturii mediului, de la -40 la 50°C si o flota de peste 300 de vehicule. Specialistii nostri pregatiti la cele mai inalte standarde efectueaza masuratori si analize de emisii, dar si teste asupra uleiurilor in functiune.

Testele Shell Helix

Pentru a curata si a proteja motorul, uleiul trebuie sa functioneze la capacitate maxima pana cand este schimbat. Cum unii producatori indica un interval mai lung de verificare a masinii, abilitatea uleiului de a-si indeplini corect functia este esentiala. Pana in momentul in care este schimbat, uleiul trebuie sa indeparteze din ce in ce mai multa murdarie si sa o tina izolata, departe de componentele motorului, pentru a nu se depozita la loc.

Cercetatorii nostri efectueaza o varietate de teste pentru a masura capacitatea uleiurilor Shell Helix de a lupta cu defalcarea si dispersarea murdariei. Am testat, de asemenea, si puterea uleiurilor competitorilor nostri pentru a putea demonstra beneficiile utilizarii uleiurilor Shell Helix.

Teste pe masinile de politie

Pentru ca ne-am dedicat testarii beneficiilor uleiurilor Shell Helix in cele mai dificile conditii de condus, ne-am gandit si la masinile de politie. Acestea sunt supuse unor conditii grele de condus, cu perioade lungi de stationare, urmate de perioade de viteza mare, care pun serios la incercare eficienta uleiului.

Intr-un studiu anterior, Shell Helix Ultra si uleiul unuia dintre principalii competitori au fost comparate pe patru Volvo V70 (2,3 L), cate doua pentru fiecare tip de ulei. Masinile au strabatut aproximativ 75.000 mile (120,000 km) pe parcursul a trei ani si li s-a schimbat uleiul la fiecare 10.000 de mile (16,000 km).

Mecanicii au descoperit ca motoarele care functionau cu Shell Helix Ultra prezentau componente semnificativ mai curate decat celelalte.

Shell Helix – conceput pentru performanta maxima

Aceste uleiuri de motor testate sunt concepute pentru a mentine motorul in cea mai buna conditie si pentru a oferi:

  • O mai buna protectie prin eliminarea depozitelor de pe piesele de motor murdare
  • Motoare mai curate prin mentinerea depozitelor in suspensie
  • Improved fuel efficiency and easier cold starting
  • Un consum de combustibil mai eficient si o pornire la rece mai usoara
  • O functionare mai buna si mai silentioasa a masinii

Tehnologia motoarelor este intr-o continua dezvoltare, aducand imbunatatiri de tipul recirculare tip „blow-by-gas” si tehnologii de evacuare a gazelor si alte tehnologii ce pun o presiune mai mare pe lubrifianti. De aceea ne straduim sa imbunatatim continuu formula Shell Helix, pentru a veni in intampinarea provocarilor moderne.

Acest ritm de dezvoltare este cel mai intens in cazul competitiilor de top. Parteneriatul tehnic dintre Shell si Scuderia Ferrari ne ofera un mediu extrem, cel al curselor de Formula 1, pentru a dezvolta si a testa tehnologia lubrifiantilor nostri. Astfel, uleiurile noastre pot face fata cerintelor oricarui motor, indiferent de conditiile de condus.
Studiile de laborator si testele pe motoare pe care le-am dezvoltat, dar si probele pe teren au aratat ca uleiurile Shell Helix sunt concepute pentru a curata si a proteja motorul mai bine decat alte uleiuri ale competitorilor nostri de top. De asemenea, am realizat studii privind parerile soferilor, in urma carora am demonstrat faptul ca acestia percep beneficiile utilizarii uleiurilor Shell Helix in comparatie cu alte uleiuri.

Munca grea a oamenilor nostri de stiinta a condus la o gama larga de produse Shell Helix. Daca utilizezi Shell FuelSave fara plumb, poti trece la Shell Helix Ultra E*pentru o mai buna economisire a combustibilului. Cel mai recent ulei de motor complet sintetic al nostru creste eficienta motorului si ajuta la o mai buna protectie si curatare pentru o performanta maxima. Shell Helix Ultra E este mai putin vascos si reduce consumul de combustibil.

*Atunci cand inlocuiesti un uleiul mineral clasic 15W-40 la Shell Helix Ultra E.

Shell Helix HX7, un alt ulei sintetic de motor, a fost creat pentru a oferi o protectie cu pana la 19% mai mare decat alte branduri bazate pe tehnologii sintetice pe care le-am testat. Si mai este Shell Helix HX5, un ulei care este cu pana la 20% mai eficient in indepartarea namolului din motoarele murdare decat alte uleiuri de motor.

Descopera gama Shell Helix!

Depaseste specificatiile:
API SH/CF; ACEA A3/B3/B4; BMW LL-01; Aprobare MB: 229.5; VW 502 00/503 01/505 00
In comparatie cu un ulei mineral normal (API SG/CD)

Sus