CEO-ul Tesla Motors, Elon Musk, a anunțat oficial că producătorul american de mașini electrice va lansa primul său sistem de tracțiune integrală pentru Modelul S., acesta urmând să fie ulterior disponibil și pe primul model crossover al mărcii (Model X) care va fi pus în vânzare în 2015.

În cadrul unei ceremonii organizate în incinta unui hangar de avioane din apropierea orașului Los Angeles, Musk a prezentat noul sistem de tracțiune integrală. Evenimentul a fost presărat cu elemente teatrale în stilul lansărilor de produs organizate de Apple: două brațe robotice gigant au transportat pe deasupra publicului (format în principal din ziariști și clienți Tesla) șasiul noilor modele cu tracțiune integrală. Sistemul gândit de Tesla nu este o premieră pe piața automobilelor hibride dar reprezintă o noutate pentru producătorul de mașini electrice. Modelele din seria D (căci așa sunt numite mașinile echipate cu noul sistem numele provenind de la conceptul Dual Motor) vor beneficia de un al doilea motor electric montat deasupra punții față. Acest al doilea motor va antrena roțile față în timp ce motorul clasic montat deasupra punții spate va pune în mișcare roțile spate. Modelele echipate cu cele două motoare nu vor dispune doar de un nivel superior de tracțiune, dar vor fi și mai puternice decât modelele normale. În pofida greutății mai mari, modelele D vor oferi performanțe superioare și chiar o autonomie mai mare datorită acumulatorului suplimentar.

Mașinile vor putea fi echipate cu acumulatori de 60 sau 85 de kilowați și cu un pachet performance. Modelul de bază (P60D) atinge 100 km/h în 4.2 secude și are o autonomie de 225 de mile (363 kilometri) în vreme ce modelul mai puternic (P85D) are nevoie de doar 3.7 secunde pentru a atinge suta de kilometri și are o autonomie de 295 de mile (474 kilometri). Elon Musk susține că datorită celor două motoare, modelele D sunt superioare variantelor simple din toate punctele de vedere și vor oferi companiei posibilitatea de a atrage o nouă categorie de clienți. În mod tradițional Tesla a avut probleme cu vânzările din Canada mai ales în regiunile unde există zăpadă timp de 9 luni pe an și aderența oferită de tracțiunea integrală reprezintă un criteriu extrem de important în alegerea unui automobil. Americanii speră ca variantele D ale Model S să fie mai atractive pentru clienții din țările unde se circulă frecvent în condiții de iarnă. Un sistem inteligent de gestionare a resurselor celor două motoare oferă o eficiență mult îmbunătățită a propulsiei în vreme ce o nouă generație de sistem de asistare la conducere și siguranță activă aduc Tesla cu un pas mai aproape de mașina autonomă. Musk a subliniat faptul că noile sisteme oferite de Tesla vor fi cele mai sofisticate de acest tip de pe orice model disponibil pe piață.

Pentru Tesla, lansarea variantelor cu tracțiune integrală marchează și intrarea în concurență directă cu modelele 4Matic, Quattro și X-Drive oferite de competitorii germani (Mercedes, Audi respectiv BMW).