testele formula 1 bahrain

sursa foto: www1.skysports.com

Se pare că după cea de-a doua sesiune de teste din 2014, desfășurată pe circuitul internațional din Bahrain, ierarhia favoriților înaintea debutului noului sezon din Formula 1 s-a cristalizat. După rezultatele promițătoare de la Jerez, Mercedes a confirmat și în cadrul primei sesiuni de teste din Orientul Mijlociu, reușind o nouă simulare de cursă după ce germanul Nico Rosberg a parcurs un stint de 50 de ture. De altfel, Rosberg a fost și cel mai rapid pilot din teste, fiind cronometrat cu timpul de 1:33.283, cu peste 1.5 secunde mai rapid decât Jenson Button de la McLaren. Nici Lewis Hamilton nu a dezamăgit la volanul monopostului Mercedes, obținând cel mai bun timp din ziua a treia a testelor. Totodată, englezul s-a declarat încântat de comportamentul mașinii în condițiile în care în Spania remarcase faptul că noile monoposturi cu motoare turbo beneficiază de o aderență ceva mai redusă decât cele disponibile în 2013.

Remarcabilă este și performanța fostului campion mondial Jenson Button, care a fost de altfel singurul care le-a ținut piept celor doi piloți Mercedes, reușind să se claseze al doilea după Rosberg și Hamilton și să parcurgă peste 100 de tururi. Locul trei în topul celor mai buni timpi înregistrați i-a revenit lui Kimi Raikkonen, pilotul Scuderiei Ferrari dovedind că s-a acomodat rapid cu mașina și parcurgând 82 de tururi. Însă ritmul extrem de alert al lui Kimi, precum și cuplul motor ridicat al noului monopost Ferrari l-au făcut pe acesta să piardă controlul mașinii pe care de altfel a și avariat-o destul de serios după ce a lovit un zid de protecție. În spatele finlandezului s-a clasat Felipe Nasr, suprinzătorul pilot de rezervă al Williams. Tânărul Brazilian venit din GP2 a parcurs nu mai puțin de 87 de tururi și s-a poziționat înaintea mai experimentaților Pastor Maldonado (Lotus) și Sergio Perez (Force India).

Red Bull Racing spera să remedieze alături de Renault problemele serioase la motor și sistemul de recuperare a energiei, însă șirul problemelor s-a prelungit oferind o perspectivă deloc pozitivă pentru sezonul 2014. Înlocuitorul lui Mark Webber la Red Bull, Daniel Ricciardo, nu a reușit să parcurgă decât 15 tururi, pentru ca apoi problemele de la software-ul monopostului să-l imobilizeze în paddock. Nu întâmplător, Jean Eric-Vergne, colegul său de la echipa Torro Rosso s-a oprit tot după 15 tururi, tot din pricina unei defecțiuni la motor. Vizibil frustrat, francezul a făcut o declarație lacunară presei:  “Am avut o problemă gravă la motor. Ştim cu toţii că există probleme, deci nimic nou.“

Cea de-a doua sesiune de teste de joi (27 februarie) nu a făcut decât să întărească spusele lui Vergne. Monoposturile motorizate de Renault au fost din nou afectate de problema supraîncălzirii în timp ce pilotul Force India (echipă motorizată de Mercedes), Sergio Perez, a înregistrat cel mai bun timp, urmat de Valteri Bottas (Williams) și Kimi Raikkonen (Ferrari). Ca și în sesiunile precedente din Bahrain, monopostul RB10 al lui Ricciardo a petrecut doar 32 de tururi pe circuit față de cele 82 ale lui Bottas. Pentru pilotul Red Bull devine tot mai grav faptul că nu a reușit să parcugă suficiente tururi de circuit pentru a se obișnui cu mașina și a obține setările optime pentru cursă. Cu greu, Ricciardo a reușit doar al șaptelea timp al zilei.

Speranțele Red Bull se legau de evoluția campionului mondial en titre, Sebastian Vettel. Acesta a intrat pe pistă în ședința de teste de pe 1 martie, însă a parcurs doar o jumătate de tur înainte ca o defecțiune gravă să-l forțeze să oprească mașina chiar pe circuit. Mecanicii Red Bull au încercat să remedieze problemele tehnice, însă Vettel a rămas la boxe în timp ce Felipe Massa (Williams) urmat de Nico Rosberg (Mercedes) și Kimi Raikkonen (Ferrari) au stabilit cei mai buni timpi ai zilei. Agonia celor de la Red Bull continuă deci, singurul pilot care a reușit rezultate decente pentru Torro Rosso (echipa aflată tot sub patronaj Red Bull) fiind Dani Kvyat, tânăra speranță a pilotajului rus în vârstă de doar 19 ani.

Indiferent de rezultatele din ultima ședință de teste, debutul sezonului pare compromis pentru Red Bull și Toro Rosso deoarece piloții celor două echipe nu au parcurs suficente tururi cu noile monposturi lor pentru a se acomoda corespunzător cu acestea.