După ce între Red Bull și furnizorul de motoare Renault s-a produs o ruptură ce părea ireversibilă, speranțele echipei lui Dietrich Matschitz s-au legat în primă instanță de implicarea celor de la Audi în Formula 1. Criza produsă de scandalul motoarelor diesel înseamnă că grupul Volkswagen va reduce drastic cheltuilelile iar o implicare în Formula 1 este cu siguranță exclusă.

 

În aceste condiții, austriecii s-au reorientat rapid către motoarele Ferrari mai ales în condițiile în care Mercedes a refuzat din start să furnizeze propulsoare pentru Red Bull. Negocierile păreau să avanseze rapid către un deznodământ pozitiv însă pretențiile celor de la Red Bull Racing s-au dovedit a fi prea mari pentru italieni. Red Bull a solicitat celor de la Ferrari să le pună la dispoziție propulsoare de specificație 2016, identice cu cele pe care italienii le vor utiliza în sezonul viitor. Consultantul Red Bull, Helmuth Marko, a declarat pentru publicația auto germană Auto Motor și Sport că echipa sa a solicitat Ferrari același motor, software și carburant utilizate de Scuderie. După o analiză atentă, Ferrari a decis să ofere austriecilor doar motoare de specificație 2015, ofertă considerată jignitoare de Red Bull în condițiile în care Sauber și noua echipa Haas vor primi motoare de specificație 2016. Cauzele din spatele deciziei Ferrari nu sunt încă foarte clare. Unele voci afirmă că Ferrari nu ar fi dorit să-și ajute un rival redutabil în lupta pentru titlul suprem în Formula 1 iar altele susțin că Red Bull a apelat la soluția Ferrari mult prea târziu, iar italienii nu au capacitatea de a produce propulsoare de specificație 2016 pentru încă patru echipe (Haas, Sauber, Red Bull Racing și Torro Rosso). Indiferent dacă Ferrari nu vrea sau nu poate să furnizeze motoare de specificație 2016 pentru Red Bull, situația pentru austrieci este clară: Red Bull Racing nu are motor pentru noul sezon și ramâne cu două opțiuni realiste. Prima ar fi să se retragă din Formula 1, mișcare ce presupune achitarea unei penalități usturătoare de 500 de milioane de dolari (austriecii având contract de participare până în 2020). A doua, și cea mai probabilă, este ca Red Bull să se întoarcă spășită la Renault și să discute utilizarea motoarelor furnizate de francezi și în 2016.

Declarația lui Christian Horner, managerul echipei Red Bull, indică deja faptul că opțiunea Renault rămâne pe masă: “Oficial, nimic nu este încheiat în relația cu Renault.. Totul rămâne deschis. E dificil să știm cum vom merge mai departe, dar aceasta este Formula 1. Nimic nu este imposibil”. Singurul semn de întrebare rămâne în dreptul celor de la Renault. Vor accepta oare francezii să reia o colaborare cu Red Bull după ce austriecii au criticat virulent în public motoarele francezilor și s-au grăbit să rupă contractul cu aceștia? Sau vor prefera să cumpere Lotus și să continue pe cont propriu participarea în Formula 1 lasându-i pe Red Bull cu buza umflată?